Ook restaurant Klaas uit Uitgeest sluit tot 6 april de deuren en bezorgt nu net als veel andere horecagelegenheden aan huis. Mede-eigenaar Niek Groen zegt dat het restaurant zich onderscheidt door maaltijden met 'Klaas-kwaliteit' te leveren.
Niek Groen vertelt hoe het restaurant het hoofd boven water houdt in deze periode:: "Het is een hele moeilijke periode voor ons allemaal. Horeca heeft het natuurlijk lastig omdat ze geen gasten mogen ontvangen. Maar we gaan niet zielig doen. We gaan aan de slag en hebben daarom besloten een menu samen te stellen dat heel geschikt is om thuis te bezorgen. Zodat in ieder geval de jongens die bij ons werken ook aan de slag kunnen blijven en dat onze gasten ons niet te lang hoeven missen. Op thuisbezorgen ligt nu de focus. Zeker omdat we zo min mogelijk contact willen in de zaak vanwege alle voorschriften. Maar als mensen buiten Uitgeest gebruik willen maken van ons menu dan vragen we het af te halen zodat we zo min mogelijk kwaliteit verliezen onderweg."
"Het is heel erg belangrijk voor bezorgen en afhalen je kaart aan te passen. Dat doen we omdat wij vinden dat niet alles geschikt is om te bezorgen of af te halen. Zo gaart rood vlees verder wanneer je dat in een bakje afsluit. Dat geldt ook voor een mooi stuk vis en daar wordt het niet lekkerder van. Dus we hebben gekeken naar gerechten die wel geschikt zijn voor dit concept en die hebben we op de kaart gezet. Zo hebben we eigenlijk een compleet nieuwe kaart gemaakt om de kwaliteit wel te kunnen waarborgen. We bereiden veel voor, maar bij ons wordt nog veel á la minute vers afgemaakt en daarmee proberen wij ons mee te onderscheiden. Dus we hebben er heel bewust voor gekozen om onze kaart aan te passen, maar ook om de 'Klaas kwaliteit' naar voren te schuiven.
Bestellingen kunnen via WhatsApp, mail en telefonisch doorgegeven worden aan restaurant Klaas. En dan wordt de maaltijd met een bakfiets bij u thuis bezorgd.
Videoverslag: IJmond Nieuws